torsdag 24 maj 2012

New York Maj 2012










För ca 1 vecka sedan lyfte vårt plan mot New York, där vi var en weekend ons-mån. Vi hade 3 hela dagar & lite tid på söndagen innan avresan hem på oss att utforska New York. I efter hand kan jag säga att mannen hade rätt en dag till hade nog varit bra, men de dagar vi hade var fantastiska och det var svårt till en början att förstå att vi verkligen var där. Första timmarna gick man bara och tittade uppåt allt är ju så högt och stort. Vi gick väldigt mycket och trots lite tid tycker jag ändå att vi hann med en hel del. Kan varmt rekomendera att vandra över Brooklyn Bridge och ta sig till ge sig ner mot vattnet då får man en fantastisk utsikt (nedersta bilden). Att bara vandra i Central Park är ett måste, då vi hade underbart väder valde vi en dag att köpa med oss lunch och ta av oss skorna och bara njuta. Även Highline Park som är byggd på en gammal järnväg är väl värd att gå, i närheten ligger en Market Place Chelsea där det är underbart att bara gå in och titta i och varför inte köpa lunch där och äta hummer (tyvärr hade vi redan ätit, men såg otroligt gott ut). Att åka upp och ta en drink i en Sky Bar är ett måste, vilken fantastisk utsikt och inte tala om drinkarna. Rekomenderar en skybar som ligger strax efter fontänen som varit med i vänner där centralpark börjar (bild med solnedgång). Kan varmt rekomendera en restaurang på 76th en Italiensk restaurang. man kan få vänta lite utanför för att få plats men det är det värt. Restaurangen heter Fratelli la Bufala. finns massor att berätta och ge tips om. Det enda jag kan säga ni som inte varit i New York och funderar ÅK!!


2 kommentarer:

  1. Skulle gärna åka dit nån gång. Tveksamt om jag någonsin kommer ha råd. Men jag får ju se NY via dina bilder!
    kram

    SvaraRadera
  2. En fantastisk stad Erica, kan absolut tänka mig återvända någon mer gång. Köpte vykort men upptäckte när jag kom hem att jag glömt posta:( så kommer sätta över det amerikanska frimärket och skicka det ändå till dig....:)

    SvaraRadera