söndag 22 september 2013

Citroncupcake

 
Månadens sötsak på sötasaker.com är Citrus och då har jag valt att dela med mig av denna underbart god citroncupcake. Den bara smälter i munnen.
 
Citroncupcake 10 st
 
150 g smör
2 dl socker
2 ägg
1/2 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker av bättre kvalitet
3 dl vetemjöl
3 krm bakpulver
Rivet citronskal från 2 citroner ca 3 msk
Några droppar citronsaft
 
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull, tillsätt mjölken. Vispa ägg och socker luftigt. Blanda vetemjöl och bakpulver för sig. Blanda sedan samman alla ingredienser med elvisp så det blir en luftig fin smet. Jag hällde i lite extra citronsaft då jag gillar citron, man få gå lite på känsla när det gäller att droppa i citronsaft. Lite efter tycke och smak. Grädda mitt i ugnen 12 -15 min. Det gäller att ta ut dom precis i rätt tid då blir de som bäst. Är de inne för länge blir de torra. Låt svalna. Gör under tiden frostingen som jag gjorde på florsocker, philadelphiaost och citronsaft. Spritsa på muffinsen och dekorera.....
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar