söndag 22 september 2013

Pyssel med armeringsjärn och griffelfärg



 
Vad kul det är att pyssla, har fortfarande lite ideér kvar som jag kommer visa senare. Den stora killen ville ha en ny "anslagstavla" på rummet och då åkte vi iväg och köpte en spånskiva, armeringsjärn, svart färg, griffelfärg..... Sedan var det bara att börja måla och skruva. Gamla konservburkar målades med griffelfärg och blev till förvaring för pennor, suddgummi ...  Ett mycket roligt lyckat pyssel. Sedan ville jag pyssla lite för mig med och då målade jag med griffelfärg på flaskor och krukor. Varför inte låta en vinflaska visa kvällens meny och berätta vad drinken innehåller ..... Gårdagens gäster fick ta del av mitt griffelpyssel.... Ser nu framemot att pyssla till lillkillens rums också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar